London – Food & diverse

Har ikke flere billeder fra London, men vil lige komme med lidt tips & tricks.

Mad
Man går ikke sulten i seng i London – hvis man gør er det selvforskyldt. Der er tusindvis af restauranter med mad fra hele verden. Jeg synes vi fik prøvet lidt af hvert. Morgenmaden indtog vi på hotellet de fleste dage, dog tog vi inden en shoppingtur på Oxford St. til The Riding House Cafe og fik en stor morgenmad som gav os rigeligt af energi til at kigge i samtlige af butikkerne. Vi fik “Full & Proper Breakfast” – jeg med en “stabiliser” til og min kæreste fik en “breakfast“. Derefter delte vi en omgang “buttermilk pancakes” – ikke fordi vi var sultne, mere for at prøve dem :)

Frokosten blev indtaget på blandt andet Hummus Bros, som har et helt fantastisk koncept. Al deres mad er baseret på hummus, hvor man så vælger forskelligt tilbehør. Jeg fik en hummus med kylling og soltørrede tomater i en regular size, og der var godt nok meget mad. Derudover var vi også på Pret a Manger, som har et fint udvalg af sandwichs, frugt, enkelte varme retter og som meget belejligt kan findes på hvert et gade hjørne. Og på Pizza Express, som også ligger mange steder. De har gode standard pizzaer og hurtig, god servering.

Om aftenen var vi blandt andet på Wagamama, som også ligger i tivoli herhjemme – samme koncept, samme menu mere eller mindre, men ikke desto mindre godt!
Vi prøvede også Masala Zone som laver fantastisk indisk mad. Vi fik en hel masse små retter, så vi havde mulighed for at smage lidt forskelligt. Den Masala Zone ved Covent Garden var godt besøgt, da vi var der, og vi måtte da også vente lidt for at få et bord, men det gik hurtigt og det var bestemt ventetiden værd. Derudover var vi også en aften på Cafe Rouge, som serverer fransk mad.

Vi gik ude for det meste og for at få varmen tog vi ofte forbi Starbucks for at få noget varmt at drikke og bruge deres wifi. De ligger også spredt ud over det meste af byen. Er man ikke lige til Starbucks, er der også Costa og Pret a Manger og en masse andre små cafeer, hvor man kan komme ind få varmen.

Shopping
Der er massere af butikker, markeder med mere i London og det er umuligt at nå at se det hele. Vi brugte en del tid på Oxford St. Jeg synes ikke, jeg kunne finde noget, som jeg ikke kunne leve uden – sådan er det jo også en gang i mellem :) Min kæreste fandt dog en fin jakke, og jeg fandt faktisk også min shampoo til en 1/3 del af prisen i forhold til herhjemme, så der blev lige hamstret.
Ellers anbefaler jeg, at man køber bøger, som der ikke er moms på i England og derfor er en del billigere end herhjemme. Det kræver selvfølgelig, at man ikke har noget i mod at læse på engelsk. Jeg vil anbefale Waterstones på Piccadelly Circus, som har 4-5 etager med bøger. Hvis jeg giver mig selv lov, kunne jeg forsvinde i den butik i timevis :)

Transport
Vi landede i Heathrow lufthavn og tog the tube (Piccadelly Line) ind til Kings Cross, som vi boede ved. Den tur kostede 5,50£ pr mand. Der var også et ekspres tog, men tror det havde kostet os mere samt at vi nok skulle have skiftet undervejs. Vi havde lånt et par Oyster kort af mine forældre. Det var supersmart. Vi fyldte 10£ på første dag og så kørte vi ellers løs i busserne. Det koster 1,40£ pr tur, men max 4,40£ pr dag (det er dog dyrere med the tube).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 tanker om “London – Food & diverse”

1. Det var så lækkert – som jeg skriver, går man sulten i seng er det selvforskyldt :) Jeg kigger forbi din blog :)